Acil Durumlarda Ambulanslar Telefondan Yönlendirme Yapar Mı?

İnsan hayatı her zaman için önemlidir ve acil durumlarda insanların hayatı tehlikeye girer. Bu durumda profesyonel ve hızlı müdahale gerekir. 112 Acil Servisi acil durumlarda profesyonel müdahale imkanına sahiptir. Genellikle bu konuda merak edilen bir konu vardır. Acil durumlarda ambulanslar telefondan yönlendirme yapar mı? Bu konu hayati öneme sahip bir konudur. Ambulanslar yönlendirme yapmaz. Yönlendirme işlemi santralden yapılabilir.

Ambulans Numarası

Acil durumlarda acil müdahale gerekebilir ve bunun için günümüz şartlarında 112 Acil Servis hizmeti tercih edilmektedir. Acil durumlarda cepten veya ev telefonundan acil servis aranır. Acil durum izah edildikten sonra acil servis istediği bilgiler verilir. Acil Servis yerinizi saniyeler içinde tespit edebilir.

112 Ambulans

Yeriniz tespit edildikten sonra servis adresinize yönlendirme gerçekleştirir. En yakın servis aracı acil koduyla adrese yönelir.

Acil müdahale için üretilen ambulanslar hasta nakil işlemlerinde ve acil müdahalelerde kullanılır. Kırmızı şeritli acil müdahale araçları tam techizatlıdır.

Bu araçlarda;

  • Monitör,
  • Defibrilatör,
  • Transport Vantilatör,
  • İnfüzyon Pompası,
  • Pulse Osimetre bulunmaktadır. Ayrıca diğer acil kategorisinde gerekli cihazlar da araçta bulunmaktadır.

Acil araçlarında parametik veya doktor, tıp teknisyeni ve şoför bulunmaktadır. Durumu stabil durumda olan hastalar için mavi şeritli hasta nakil araçları kullanılmaktadır.

Acil durum kategorisinde hizmet veren ve acil durumlarda yönlendirme yapabilen acil servisler şehirler arası ve şehir içi çalışmaktadır. Köyler ve kasabalar da acil servis hizmetinin kapsamı alanında yer alan bölgelerdir.

Acil Durumlarda Ambulanslar Telefondan Yönlendirme Yapar Mı?
Acil Durumlarda Ambulanslar Telefondan Yönlendirme Yapar Mı?

112 Çağrı Merkezi

Bu konu ile ilgili mevzuatın haberleşme bölümü şu şekildedir:

  • Madde/17 Acil durum çağrısı kişinin kendisi, yakını veya üçüncü kişiler tarafından yapılır.
  • Madde/18 Çağrı talebi servisin durumuna göre değerlendirilir. Talep karşılanamayacak durumdaysa durum çağrı yapana bildirilir.
  • 3-Doğrudan vaka üzerine giden servis araçları merkeze bilgi verir.
  • Vaka yerine ulaşan servis yaralılara müdahale etmek ve sevkini yapmak zorundadır. Bu konuda form düzenlemelidir.
  • Her il ve ilçenin telefon kodu çağrıda kullanılır. Bu kodlar servis ekiplerine bildirilir.
  • Araçlarda takip sistemi bulunacak ve takip merkez tarafından yapılacak. İstasyon, çağrı ve ambulans arasında haberleşme telsiz ile yapılacak.
  • Devlet-Kamu, özel hastaneler üniversite bünyesinde, Bakanlık/Sağlık Afet Koordinasyon Merkez ve 112 komuta merkezi doğrudan görüşebilmektedir.
  • Acil durum hattı devlet, özel ve üniversite sağlık kurumları, SAKOM/Bakanlık Sağlık Afet Koordinasyon ve 112 KKM/ Komuta Kontrol Merkeziyle doğrudan görüşecek, başhekim, nöbetçi, idari ve acil şef ile iki yönlü konuşabilecek hat tesis edilmiştir. Bu özel hat gelen aramaları cevaplar, harici arama yapar. hastane santralinden farklıdır ve yönlendirme yapmaz. İlgili şefe ulaştırır. 24 saat hizmet verir.
  • Ambulanslarda VHF-UHF araçlara özel telsiz bulundurulur.

Ambulanslarda bulunan haberleşme cihazları kurumlar arası ve hareket merkezi ile iletişimde kullanılır. Yönlendirme, çağrıya cevap verme ve benzeri işlemler 112 santrali tarafından yapılır. Harekat merkezi, doktor ve ambulans arasındaki iletişim özel telsiz hattı ile gerçekleştirilir. Dışarıdan gelen aramaların kontrol işlemi ve yönlendirme işlemi 112 santrali tarafından gerçekleştirilir. Yönlendirme işlemi de yine santral tarafından yapılabilir.

112 Gov Tr

Acil durumlarda ambulanslar zaman kaybı yaşamamak ve vaka yerine kısa sürede ulaşabilmek için özel telsiz hattı kullanır. Çağrı merkezine gelen acil durum telefonları santral tarafından değerlendirilir. Santral gelen çağrıların sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesi için faaliyet gösterir. Online 112 gov tr acil durumlarda 24 saat faaliyet göstermektedir.